Skip to main content

Mój azjatycki pamiętnik cz. 10

28.08.2018 Krabi Town, Krabi, Tajlandia


Skuter to jednak świetna inwestycja. Udało nam się trochę pojeździć, zobaczyć. Fajne jest to, ze tutaj za większość atrakcji się nie płaci. W odróżnieniu od Bangkoku czy Chiang Mai. Wspielismy się 1237 schodów, żeby podziwiać piękne widoki w towarzystwie złotego Buddy. Siódme poty tam wylalismy, raz obojgu nam zakręciło się w głowie i musieliśmy sobie zrobić dłuższa przerwę. Na szczęście mieliśmy jakieś banany i wodę, także nie było tak zle. Po drodze poznaliśmy dwie, młode kanadyjki i w sumie spędziliśmy kilka godzin gadając o podróżowaniu. Dziewczyny poleciały dzień później na Bali i mega im zazdroszczę, chociaż wiem, ze nasza podróż jeszcze nie dobiegła końca i zazwyczaj to nam ludzie zazdroszczą tyle czasu w podróży. Znaleźliśmy fajny, mały market przy rzece i codziennie się tam stołujemy. Jest to do tego stopnia zabawne, ze ludzie którzy tam pracują już nas rozpoznają, machają nam z daleka i pytają czy jemy to co zawsze 🤣 Kurde, ceny na  tych marketach są niesamowite (110 baht za dwa posiłki), jest kilka razy taniej niż w restauracjach, a szczerze powiedziawszy mam wrażenie, ze jakościowo jest to nawet lepsze niż w lokalu. 

Wczoraj wybraliśmy się na wycieczkę (4 island) i jak zawsze było super. Ta woda tutaj mnie oczarowała prawie tak bardzo jak na Filipinach. Nie wiem jak to jest wgl prawdopodobne, żeby woda była tak przejrzyście niebieska. No magia.

Dotychczas, w każdym państwie które odwiedziliśmy, decydowaliśmy się na wycieczki łódka. Nie sadze, żeśmy to zrobili w Malezji, ale kto wie. Wgl Booking.com. zrobił mnie w konia. Kiedy szukałam noclegu w Singapurze często pokazywane były oferty z miasta Johor Bahur. No to ja myślałam, ze to jest wszystko blisko, jeden kraj itp. Tutaj muszę się przyznać, ze moja wiedza geograficzna mnie zawiodła. Okazuje się, ze Singapur to jedno, a JB to już Malezja- czyli zagranica. Ciekawe jak to ogarniemy. Niby są busy z i do ale nie mamy pojęcia jakie są koszta. No zobaczymy w czwartek. Aż trudno w to uwierzyć, ze został nam jeden pełny dzień w Tajlandii. Ten czas leci tutaj jak szalony. Zaraz będziemy zwiedzić kolejne państwa (liczba mnoga bo jednak mamy nadzieje, kilka razy, się wybrać do Singapuru. Nawet jeśli to oznaczałoby więcej pieczątek w paszporcie). 


P.S cieszę się, ze już nie muszę sprawdzać info odnośnie trzęsień ziemi i tsunami przed pójściem spać. 



30.08.2018 Johor Bahru, Malezja


Nie było tak zle. Dosyć łatwo się odnaleźliśmy na lotnisku w Singapurze. Tam wszyscy mówią płynnie po angielsku wiec nie bylo problemów z uzyskaniem pomocy odnośnie transportu do JB. No nie powiem, jest to trochę ból zadka cała ta procedura przekraczania dwóch granic, ale poszło nam to dość sprawnie, bez żadnych kłopotów. Jedynie co to musieliśmy wyciągnąć kasę bo w Singapurze używają dolarów, a my żadnych przy sobie nie mieliśmy. Jutro będziemy musieli kupić Malezyjska kartę SIM z internetem bo dzisiaj jakaś miła dziewczyna nam zamówiła graba do hotelu bo nawet mapy nie mieliśmy, żeby sie tutaj odnaleźć. Dzisiaj to już raczej się nigdzie nie będziemy wybierać, jest po 22:00 i najchętniej poszła bym spać. Nie wiem czemu tak jest, i czy tylko ja tak mam, ale każda podróż bardzo mnie meczy. Nie ważne długa czy krótka. Całe to lotniskowe zamieszanie, dojazdy, odjazdy, sprawdzanie po prostu sprawia, ze nic mi się nie chce. Zwykle mam tyle szczęścia, ze jest akurat noc jak dojeżdżamy do hotelu wiec i tak byśmy nigdzie nie szli, ale mimo wszystko, wolałabym mieć więcej energii w takich chwilach. Pamietam, w Manili, poszłam spać na chwile po przylocie, poszliśmy na spacer i przespalam cała noc- tak ominęłam jetlag 😁 



Skuterkujemy sobie.



To tylko czy aż 1237 schodów?



Chyba jednak AŻ 



Połowa za nami 😶



Złoty Budda



I jego koledzy.



No jęzory nam wyszły ze zmęczenia po tej wspinaczce.



Ale te widoki wszystko wynagradzają.



Łódeczki



Czy to możliwe, żeby oda była aż taka piękna? 










Comments

Popular posts from this blog

Panoramic view

Panoramic can give you a wide angle view.  You can see more than just a little bit.   It can even be 360 degrees view.  Isn't that great?  The technique is still a trouble for me but it's my new goal to try, try and try as long as I'll be sure that every singe one will be perfect or close to be :) I have got a few, right know.  Come and have a look, please. 

Mój azjatycki pamiętnik cz.1

Specjalnie dla czytelników z polski! Co jakiś czas, naprzemiennie, będę tutaj dodawać posty po polsku. I to nie byle co, a wpisy z mojego pamiętnika z  naszej podróży po Azji. Miłego czytania. 13.06.18 Rumunia Nasza podróż rozpoczęliśmy wczoraj z rana. Podekscytowani podjechaliśmy taksówka na Stansted w Londynie, jeszcze niczego nie świadomi. Wszystko szło całkiem gładko, bez większych problemów do momentu w którym okazało się, ze nasz samolot ni ma pilota. To było jakoś po 6:30. Czyli w zasadzie już powinnismy być w samolocie, na pasie startowym, a my staliśmy przed samolotem czekając na cud. Potem już, lawinowo, było tylko gorzej. Wiedzieliśmy, ze mamy nie całe 3 godziny okienka między lądowanie w Sofii, a wylotem do Dubaju, ale czas nam się kurczył. Ponad 3 godziny spóźnienia. Placz, telefony, ogarnianie wszystkiego. Myślałam, ze padnę na zawał. Patrzyłam tylko na zegarek i nie mogłam uwierzyć, ze już powinnismy być w drodze do Dubaju...zamiast tego kiwi.com zorganizowało nam lot

Mój zjatycki pamiętnik cz. 8

11.08.2018 Chiang Mai, Tajlandia Dzisiaj trochę sobie pozwiedzaliśmy.  Fajnie było, szkoda tylko, ze to wszystko tak daleko, ze praktycznie 6 godzin spędziliśmy w busie. Wszystko trzeba było robić na szybko, a przy ostatniej świątyni, taj na której zależało nam najbardziej padał już deszcz.  My oczywiście nie za bardzo się tym przejęliśmy. Pobiegliśmy prosto do świątyni, przed która w końcu nie było ludzi, żeby robić zdjęcia. Świetne to było. Potem wszyscy się na nas patrzyli, ale co tam, raz się żyje. Drugi raz już tutaj pewnie nie przyjedziemy, wiec czemu nie.  14.08.2018 Patong, Phuket, Tajlandia Ta cześć naszej wyprawy miła być ta relaksująca. Hotel przy plazy z widokiem na morze, kolorowy pokój, blisko innych większych plaz. No, mieliśmy sobie tutaj po prostu odpocząć po dwóch pierwszych tygodniach w Tajlandii. Nic z tego. Przez wydarzenia w Indonezji i ten alert tsunami z przed dwóch tygodni napędziły mi totalnego strachu. Wczoraj nie mogłam zasnąć. Ciagle nasłuchiwałam odg